donderdag 11 september 2008

Laatste nieuws uit China en over onze reis!

Via de contactpersoon bij de stichting, die het pleeggezin van Leif heeft gesponsord, hebben wij vernomen, dat Leif op 2 september teruggebracht is naar het eerste kindertehuis. Wij vinden dit toch wel erg vroeg, maar het is helaas niet anders. We zijn benieuwd wanneer we hem in onze armen kunnen sluiten.

Door omstandigheden hebben we deze week besloten, dat Roemer mee gaat naar China. Daar in het reisbeleid van Meiling staat dat kinderen jonger dan zes jaar begeleid dienen te worden door een extra persoon, nemen we ook een kindermeisje mee (woorden van tante Sandra). Wij hebben Roemer gisteren het grote nieuws verteld en ze kan het eigenlijk nog niet bevatten. Haar eerste reactie: hoe moet het nu met de cadeautjes, die ik voor oma heb gemaakt en ik vulde zelf in gedachte aan: en met de cadeaumand, die oma voor mij heeft gemaakt? We hebben afgesproken, dat ze allebei tussendoor pakjes mogen openmaken. Dat het meegaan naar China toch echt menens is, merkte ze 's middags al, want toen zijn we naar Venlo geweest voor de inentingen. Ze huilde even, maar waar wij enkele dagen een stijve nek en schouders aan over hielden, is bij Roemer nu al niets meer te merken.

Gisteren hebben we nog het een en ander met een medewerkster van Meiling besproken en het blijkt dat we de tweede week weer terecht kunnen in Beijing. Ik hoop dat we het vogelnest kunnen gaan bezichtigen. Sowieso nogmaals de muur beklimmen (of in ieder geval Edwin) en natuurlijk niet vergeten SHOPPEN! Sandra zal niet weten wat ze ziet. We wachten nog op de definitieve datums en op de uitnodiging voor de afreisbijeenkomst. Dan weten we gauw meer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ondanks de omstandigheden heb ik SUPERRRR zin in.
Volgens mij moet ik een extra koffer mee nemen om te shoppen.
Het wordt nu echt menens.